minyak bocor

Punca minyak hitam bocor bawah enjin motor

Enjin motor bocor minyak hitam dan cara atasinya Bila terpandang ada minyak hitam minitik dari motor anda bermakna enjin motor anda ada mengalami kebocoran minyak hitam.Ia juga merupakan salah-satu punca minyak hitam berkurangan yang boleh menyebabkan berlakunya kerosakan serius pada enjin.Oleh sebab itu masalah ini tidak boleh dianggap remeh bagi setiap pengguna jika inginkan motor …

Punca minyak hitam bocor bawah enjin motor Read More »

Carburetor Motor keluar minyak petrol semasa parking

Punca karburator carburetor Motor keluar minyak petrol Salam, Ok bos kongsi info pengguna motorsikal lagi,apa punca karburator keluar minyak petrol.Biasa kita sedari hanya semasa parking motor kerana kesan tompokan petrol di bawah motorsikal itu.Punca perkara ini berlaku ialah kerana sedikit gangguan pada karburator itu dan ia memang selalu terjadi dan itulah diantara masalah karburator motor …

Carburetor Motor keluar minyak petrol semasa parking Read More »

Minyak meleleh kat tayar depan motor

Bahaya Minyak meleleh kat tayar depan motor dan puncanya Serabut kepala tengok minyak meleleh turun kat tayar depan motor anda? Tak tahu minyak keluar dari mana? Hari ini CKP nak bagitau masalah motor anda itu.Saudara minyak yang meleleh kat tayar motor melalui tiang 2 batang yang namanya batang Fork tu adalah minyak berasal dari dalam …

Minyak meleleh kat tayar depan motor Read More »

Minyak petrol motor bocor boleh naik ke tak

Soal jawab tentang masalah minyak petrol motor bocor Assalamualaikum.. Saya ada masalah nak tanya sikit tentang motor saya.cerita dia macam ni,semalam sedang saya rehat-rehat tengok TV tiba-tiba saya terbau minyak petrol yang kuat sampai perit hidung saya dibuatnya.untuk memastikan apa yang berlaku lalu saya pergi periksa dekat motor saya,rupanya minyak petrol motor saya bocor dah …

Minyak petrol motor bocor boleh naik ke tak Read More »

Overflow atau karburator motor banjir

Ok malas nak baca,tonton video ini Karburator motor banjir|punca,kesan dan cara atasinya Belajar baiki motor- ┬ákarburator motor banjir atau karburator overflow ialah satu situasi dimana berlakunya lebihan minyak petrol di dalam takung karburator ( bahagian bawah karb) dan petrol itu akan melimpah keluar kerana ia tidak dapat ditampung lagi. Apabila sesebuah motorsikal menghadapi karburator banjir …

Overflow atau karburator motor banjir Read More »